مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20117 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ميخواهم در رشتة عرفان نظري و عملي وارد شوم. تقاضاي راهنمايي دارم.

از اين كه به فكر تكامل روحي و ترقي معنوي و سير و سلوك الي الله افتاده ايد، توفيق بزرگي نصيب تان شده است. و اميدواريم در تحصيل معارف الهي و عمل به دستورهاي ديني روز به روز موفق تر باشيد. ان شاءالله پس از پايان دورة دانشگاهي تشريف بياوريد به حوزة مقدسة قم و از نزديك با اساتيد عرفان مثل حضرت آيت اله حسن زاده آملي تماس حاصل نموده و با آگاهي كامل مقصودتان را دنبال نماييد.قبلاً با مسئول واحد، آقاي شريعتي تماس حاصل كنيد، با شمارة مستقيم 7743183. ايشان بهتر ميتوانند راهنمايي كنند.

آن چه كه روح ناآرام شما را آرامش ميبخشد و آن را از اضطراب و پريشاني مي رهاند، ياد خدا و تسليم امر وي شدن است. قرآن ميفرمايد: تنها با ياد خدا دلها آرامش مييابد[1]. خيال نكنيد انسان بدون ورود در عرفان مصطلح به جايي نميرسد. سلمان فارسي و اويس قرني و شهداي كربلا و ... بي آن كه سالها در عرفان نظري غور كنند، به جايي رسيدند كه تالي تلو معصوم شدند. آنان كه تقوا پيشه كنند و واجبات الهي را انجام دهند و از محرّمات شرع اجتناب نمايند(اعم از محرّمات روحي و جسمي) و در يك كلمه قلب سليم پيدا كرده و تسليم امر پروردگار عالم شوند، به سعادت ابدي نايل خواهند شد. رسول خدا صلي الله عليه و آله



فرمود: خداوند فرمود: محبوب ترين وسيلة تقرب بنده به من انجام واجبات است[2]. در حديث ديگر خداوند فرمود: اي موسي! هيچ عاملي براي قرب پاكان به من مانند اجتناب از گناه نيست[3]. بنابراين با انجام واجبات و ترك معاصي مي توان سعادت كامل را به دست آورد و اين چيزي است كه بر عالم و عامي ميسّر است. از نظر قرآن كريم بهترين زادوتوشة سفر آخرت تقواي الهي است: زاد و توشه تهيه كنيد، كه بهترين زادوتوشه پرهيزكاري است[4]. قرآن مجيد كه ثقل اكبر است و بدون تمسك به آن و مفسرش كه ثقل اصغر و امامت است، انسان به گمراهي و ظلالت مي افتد، هدايت است براي متقيان قرآن، كتاب با عظمتي است كه شك در آن راه ندارد و ماية هدايت پرهيزكاران است[5].

نتيجه اين كه انسان با پيشه كردن تقواي الهي و انجام فرائض و ترك خودخواهي و پاك نمودن قلب از رذايل اخلاقي و آراسته نمودن دل به صفات شايسته و نيك ميتواند به عالي ترين مراتب تكامل راه يابد. البته در تمام مراحل بايد از ذات اقدس احديت استعانت نمود كه بدون توفيق الهي چيزي نصيب انسان نميشود. اميدواريم شما خواهر دل سوخته با پيمودن راه عمليه و عمل و خدمت به عبادالله كه از با فضيلت ترين عبادتها است، به عالي ترين قرب معنوي نايل آييد.انشاءالله. ضمناً بهتر است كتاب مقالات استاد محمد شجاعي را مطالعه فرماييد.









[1] رعد (13) آيه28.

[2] اصول كافي، كتاب ايمان و كفر، باب من اذي المسلمين، حديث7، ج4، ص53.

[3] همان، باب اجتناب از محرمات، ج3، ص127، حديث3.

[4] بقره (2) آيه197.

[5] بقره (2) آيه 1.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.